Towarzystwo Kolei Wilhelma spowodowało, że 24 kwietnia 1844 roku zaczęto budować linię kolejową z Koźla do Raciborza.
Zatem 1 stycznia 1855 roku przez studzienną przejechał pierwszy pociąg. Plany nie przewidywały tworzenia stacji, a sami mieszkańcy o nią
nie zabiegali o budowę takowej, dlatego stało się to dopiero w 1885 roku. Powstał przystanek i dworzec kolejowy.
Stacja w studziennej była bardzo ruchliwa. W 1914 roku na trasie Racibóz-Opawa przejeżdżały cztery pary pociągów, a na trasie
Racibórz-Głubczyce dalsze pięć. Do tego trzeba doliczyć jeszcze ruch towarowy. W 1945 roku pociągi zaczęły kursowac tylko do Kranowic Południowych, ponieważ
dalszą częśc zdemontowano. Ruch pasażerski do Kranowic zlikwidowano w 1994 roku. W 2000 roku pociągi przestały jeździć takze w stronę Głubczyc.
Dworzec w studziennej zamknięto.
Została tam przeniesiona poczta z ulicy Bojanoswkiej. Obecnie budynek niszczeje.